AXForum  
Вернуться   AXForum > Microsoft Dynamics CRM > Dynamics CRM: Blogs
All
Забыли пароль?
Зарегистрироваться Правила Справка Пользователи Сообщения за день Поиск Все разделы прочитаны

 
 
Опции темы Поиск в этой теме Опции просмотра
Старый 14.06.2011, 07:12   #1  
Blog bot is offline
Blog bot
Участник
 
25,640 / 848 (80) +++++++
Регистрация: 28.10.2006
crminthefield: Microsoft Dynamics CRM Timeout settings
Источник: http://blogs.msdn.com/b/crminthefiel...-settings.aspx
==============

There are a handful of timeout settings that can affect Dynamics CRM.  In most situations, the default setting is sufficient for these and they don’t need to be changed.  However there are times (such as during an upgrade) when these might need to be adjusted to let a certain process complete.  Or if a user is waiting too long for a process only to fail in the end, these settings can be adjusted.  They can be confusing since many have different defaults and are in different units.  Below are some of the timeout settings available with a little more detail to help clear up the confusion.

  1. Registry on CRM application server(s)
    1. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSCRM\OLEDBTimeout
      1. In seconds
      2. The OLEDBTimeout value controls the SQL time-out value that is used for a single SQL query
      3. Default is 30 seconds
    2. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSCRM\ExtendedTimeout
      1. In milliseconds
      2. The ExtendedTimeout value controls the ASP.NET time-out value
      3. Default is 1,000,000
    3. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSCRM\NormalTimeout
      1. In milliseconds
      2. Specifies the SOAP call timeout for most operations
      3. Default is 300,000
  2. Web.config
      1. .NET 3.0: “timespan” attribute.  The default is “00:01:50” (110 seconds)
      2. .NET 3.5 and 4.0: an integer in seconds.  Default is 110 seconds.
      3. Specifies the maximum number of seconds that a request is allowed to execute before being automatically shut down by ASP.NET.
  3. IIS/ASP.NET configuration
    1. IIS 6.0 -> Website Properties -> ASP.NET tab -> Edit Configuration button -> Application tab -> Request execution timeout (seconds)
      1. Related to this type of situation in CRM 4.0: http://blogs.msdn.com/b/crm/archive/...-time-out.aspx
  4. When using the CRM SDK, there are also timeout settings that can be set via custom code:
    1. CRM 4.0 example:
      1. CrmService service = new CrmService();
      2. service.Timeout = 300;
      3. In milliseconds and default is 100,000
    2. CRM 2011:
      1. ServiceProxy.Timeout property (Timespan)



Источник: http://blogs.msdn.com/b/crminthefiel...-settings.aspx
__________________
Расскажите о новых и интересных блогах по Microsoft Dynamics, напишите личное сообщение администратору.
 

Похожие темы
Тема Автор Раздел Ответов Посл. сообщение
CRM DE LA CREME! CRM 4.0 Disaster Recovery Blog bot Dynamics CRM: Blogs 2 26.02.2016 08:23
crminthefield: Overview: Microsoft Dynamics CRM 4.0 Update Rollup 17 Blog bot Dynamics CRM: Blogs 0 06.05.2011 09:11
Все о Microsoft Dynamics CRM: Как установить Microsoft Dynamics CRM 2011 Beta Blog bot Dynamics CRM: Blogs 0 31.10.2010 15:08
CRM DE LA CREME! Configuring Microsoft Dynamics CRM 4.0 for Internet-facing deployment Blog bot Dynamics CRM: Blogs 0 18.08.2009 11:05
Microsoft Dynamics CRM Team Blog: List Web Part for Microsoft Dynamics CRM 4.0 Deployment Scenarios Blog bot Dynamics CRM: Blogs 0 30.01.2009 22:05
Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск
Опции просмотра

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.
Быстрый переход

Рейтинг@Mail.ru
Часовой пояс GMT +3, время: 08:13.